Sidor

tisdag 20 januari 2009

Min mormor


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gick min mormor bort på juldagen. Jag har nu gjort en LO om henne. Min mormor var en kvinna som höll ett mycket organiserat hushåll. Hon odlade grönsaker i sin trädgård som hon sedan förädlade i köket. Hon bakade och allt var rent och prydligt i hemmet. Jag kan dock inte säga att jag känner min mormor särskilt väl för hon var inte den pratsamma typen, morfar pratade så det räckte för dem båda antar jag. Bilden på mormor som liten måste vara tagen strax före hennes pappa går bort, något som jag tror präglade henne mycket för som äldsta dottern av tre tror jag att hon fick ta ett rätt stort ansvar. Jag undrar om hon någonsin verkligen unnade sig något.... Jag saknar min mormor och det kommer ta tid att vänja sig vid att hon är borta men samtidigt så behöver hon inte lida mer, lida av krämpor och att inte längre kunna ta hand om sig själv utan ständigt behöva hjälp. Farväl mormor...

1 kommentar:

Ammi sa...

Det kommer att ta tid, men det blir lättare gumman :-). Vilken urfin Lo att minnas henne med, kanonfin! Kram