Sidor

lördag 20 februari 2010

Lilla Helwfetet

Nåja.. den här bloggen får väl handla om lite av varje då...
Igår var jag och några jobbarkompisar på Lilla Helwfetet och jag har några synpunkter. Maten var jättegod! I alla fall det jag åt, en tallrik med sirloin (varför skriver de inte det på svenska?) lamm och salsicia (stavning) med potatis, sallad, salsa och chiliaioli. De som beställt pizza blev däremot lite besvikna och det förstår jag. Visst att parmaskinka är dyrt men betalar man ca 130 kr för en pizza så förväntar man sig något extra. Sedan var inte servicen något vidare. På bra restauranger kommer servitörerna ofta och frågar om allt är ok och ser till att man har dricka mm. Tog lång tid innan tallrikarna plockades bort och de som ville ha påfyllning hann bli smått irriterade på väntetiden. Ingen dricks från mig där inte. Var 10 år sedan jag var där sist och det kan nog vänta en 10 år till nästa gång. :) Så, nu har jag fått gnälla av mig lite. Är annars nöjd med kvällen, alltid trevligt att umgås med mina jobbarkompisar. Love You!!

Inga kommentarer: